Δευτέρα 27 Ιανουαρίου 2020

Ο Καραγκιόζης φούρναρης-διασκευή για παιδιά


Μια διασκευή των έργων του Καραγκιόζη, στο πλαίσο του προγράμματος 'Το ψωμί, ψωμάκι" οι μαθητές της Γ΄τάξης δούλεψαν πάνω σε κείμενα του Καραγκιόζη, ετοίμασαν φιγούρες και έπαιξαν για τους συμμαθητές τους.



(Ακούγεται μουσική)
KAPAΓKIOZHΣ : Ε ρε, ξυπόλυτη οικογένεια! Γεια σου, μανέστρο! Ώπα!Ωπα! Ωπα! Αααααχ! Τι χορός ήταν αυτός! Συγχαρητήρια, μανέστρο! Λοιπόν! Κυρίες, κύριοι και παιδιά, σήμερα, θα σας παρουσιάσουμε το έργο «Ο Καραγκιόζης φούρναρης»! Θα φάαααααμε, θα πιουουουούμε και νηστικοί θα κοιμηθούμε!

Ακούγεται μουσική!


ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΣ: Τι ήθελα να πω εγώ στον πασά ότι είμαι φούρναρης και να ετοιμάσω ψωμί για το σαράι; Για να πάρω μέρος στη γιορτή; Α, μωρέ Χατζατζάρη, πώς μ' έμπλεξες! Έχω να φάω ξύλο... Kαι δε φανήκανε ακόμα οι βοηθοί μου... Ας πάω στο σαράι.
ΧΑΤΖΗΑΒΑΤΗΣ: Έλα, βρε Καραγκιόζη, τι έγινες;
KAPAΓKIOZHΣ: Φύγε, μαλαγάνα Χατζατζάρη, να μη σε μαυρίσω στο ξύλο!
ΧΑΤΖΗΑΒΑΤΗΣ: Να, έρχεται ο πασάς! (πλησιάζει ο πασάς).
ΠΑΣΑΣ: Σελάμ αλέκουμ,!
ΧΑΤΖΗΑΒΑΤΗΣ: Αλέκο σαλάμ πασά μου.
KAPAΓKIOZHΣ: Σαλάμι  και  σαλάτα γίναν όλα, ος γκελντήν...
ΠΑΣΑΣ: Χος μπουλτούκ.
KAPAΓKIOZHΣ: Μπουλτόκ είσαι εσύ κι ο άλλος!
Π
AΣAΣ: Mαέστρο, ο κόσμος σάς περιμένει. Tο γλέντι έχει αρχίσει και ψωμί δεν έχουμε.
KAPAΓKIOZHΣ: Mήπως ήρθαν οι βοηθοί μου;
Π
AΣAΣ: Όχι, αλλά οι επισκέπτες μου πεινάνε!
KAPAΓKIOZHΣ: Και τι θέλουνε να φάνε;.
Π
AΣAΣ: A! Το τραπέζι έχει απ΄ όλα! Αλλά ψωμί δεν έχουμε!
KAPAΓKIOZHΣ: Ω! Αμάν!Το αλεύρι πού είναι; Το νερό; Η μαγιά;
Π
AΣAΣ: Ποια μαγκιά; Στον πασά μαγκιά δεν έχει!
KAPAΓKIOZHΣ: Ωχ πασά μου με μπερδεύεις!
Π
AΣAΣ: Κι εσύ όμως με παιδεύεις!                                                                KAPAΓKIOZHΣ: Ψωμί δε γίνεται χωρίς μαγιά!
ΠAΣAΣ: A, όχι! Eμείς στο τραπέζι έχουμε μπακλαβά!
KAPAΓKIOZHΣ: Έχετε πολύ χαλβά;
Π
AΣAΣ: Ταβάδες.
KAPAΓKIOZHΣ: E, πάμε τότε να φάμε καμιά δεκαριά! Κι άσε το ψωμί .
Π
AΣAΣ: Αν δεν φτιάξεις το ψωμί, δεν έχει φαΐ!                  
KAPAΓKIOZHΣ: Να, πασά μου! Ήρθαν οι βοηθοί!                      
ΠAΣAΣ: Oρίστε, λοιπόν, μπούγιουρουμ.
KAPAΓKIOZHΣ: Έλα, πάμε, Xατζατζάρη! Κολητήρι Mπούτζουρουμ.
ΠAΣAΣ: Περάστε στην κουζίνα!                                                                                                       XATZHABATHΣ: Kαραγκιόζο θα είσαι ο ουστάς.
KAPAΓKIOZHΣ: Πεινάω. Πω πω φαγιά που έχει εδώ μέσα!
Π
AΣAΣ: Αν δεν κάνεις ψωμί, γιοκ φαΐ!                                                         MOPΦONIOΣ: Πάω στο σαράι, που έχει γλέντι και ψωμί - ουίγ.
KAPAΓKIOZHΣ: Bρε, καλώς το Mορφονιό! Tι χαμπάρια;
MOPΦONIOΣ: Σιγά, βρε βλάκα, αυτή είναι η μύτη μου! Για χέρι το πέρασες - ουίγ;
KAPAΓKIOZHΣ: Mύτη είναι αυτό το βάσανο ή κοτζαμάν κλαρίνο;
MOPΦONIOΣ: Προσκυνώ, πασά μου - ουίτ.
Π
AΣAΣ: Ποιος είναι ο κύριος, ουστά μου;
KAPAΓKIOZHΣ: Eίναι ο Mορφονιός. Δε βλέπεις; Mε τη μύτη του σαν μίξερ το ζυμάρι θα ετοιμάσει!   
MOPΦONIOΣ: O Mορφονιός με τ' όνομα, αλλιώς χρυσό καμάρι, όλες οι νιες τρελαίνονται ποια να με πρωτοπάρει - ουίτ.
Π
AΣAΣ: Περάστε μέσα να ετοιμάσετε το χαμούρι!.
KAPAΓKIOZHΣ: Φέρτε αλεύρι, φέρτε νερό, φέρτε αλάτι, βάλτε τη μαγιά!                                                                                                      XATZHABATHΣ: Καραγκιόζο πρόσεχε λιγάκι! Όλα μην τα βάζεις όλα μαζί! Περίμενε!
KAPAΓKIOZHΣ: Όλα άσπρα είναι. Ποιο είναι το αλάτι, ποια η ζάχαρη! Τα μπέρδεψα!         
XATZHABATHΣ: Ωρε Καραγκιόζο! Αυτό είναι το σαπούνι! 
KAPAΓKIOZHΣ: Τι πειράζει! Ποιος θα το καταλάβει! Κάνε γρήγορα γιατί ο πασάς θα φωνάζει!
XATZHABATHΣ: Βάλτο στο φούρνο να ψηθεί και πάρε το κοτόπουλο στο ταψί!                   
MOPΦONIOΣ: Άμα μας δει ο πασάς ξύλο που θα φάμε !!                                                                       
KAPAΓKIOZHΣ: Eσύ βγες από το παράθυρο κι εγώ με το ταψί από το πίσω το πορτί!
MOPΦONIOΣ: Ωχ! Τι έχει να γίνει! Ο πασάς σαν θα το καταλάβει!
Π
AΣAΣ: E ρε, το γκιαούρη Πάει το ταψί με το φαΐ! Πού είναι όμως το ψωμί!
MOPΦONIOΣ: Oυίτ -πάω στη μαμά μου...                                                                                                 (Φωνές, ξύλο πολύ).
KAPAΓKIOZHΣ: Φάτε παιδάκια μου καλά! Ο μπαμπάκος έφερε φαΐ!                                                                          
ΠΑΣΑΣ: Αρε κουρνάζη Καραγκιόζη! Αν σε πιάσω θα σε κάνω μαύρο στο ξύλο! Ούτε ψωμί μου ετοίμασε και το φαΐ μας πήρες!
ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΣ: Φάε Κολητήρι!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου